Хімія 5(9) клас 2020-2021 н.р.

11.01.2021 - 13.01.2021



Завдання:
Опрацювати параграф 17-18. Виписати визначення і формули. Виконати завдання №133-135.

Фото виконаних завдань  надіслати на пошту pustovarovayy@gmail.com

23.12.2020
Тема: "Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння."
ТЕОРІЯ

Тепловий ефект реакції – кількість теплоти, що виділяється чи поглинається під час хімічних реакції.

Тепловий ефект позначається:

       а) Q – показує скільки теплоти (в кДж) виділилося або поглинулося під час реакції;

       б) ∆ Н – показує різницю між вмістом енергії у вихідних речовинах і кінцевих продуктах

                      (ентальпія) ∆ Н = - Q

 Тепловий ефект вимірюється в Дж або в кДж

 Хімічні рівняння, в яких зазначено кількість теплоти, що виділяється  або поглинається, називаються термохімічними рівняннями.

Завдання:

1. Записати визначення та приклади в зошиті.
2. Виконати тест за н http://join.naurok.ua код доступу 9165989.

11.11.2020
Добрий день. 
Тема уроку: "Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій"
1. Опрацювати презентацію Йонні рівняння. Зробити конспект презентації (слайди 3-6).
2. Виконати завдання в презентації.
Фото виконаних завдань  надіслати на пошту pustovarovayy@gmail.com

3. Виконати проекти (презентація та реферат) до 23.11.2020
№1:«Електроліти в сучасних акумуляторах.» (Калуцький Н., Супрун Д., Таран А.)
№ 4:«Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.» (Книш Д., Гончаренко Є., Коваль В.)
№5 «Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.» ( Коньшина А., Лакізо В., Фесюнова А.)
№6 «Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.» ( Говорова А., Рудик Є., Чорний М.)
№7 «Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.» (Орєшкіна А., Руденко І., Давиденко Л.)
№8 «Дослідження рН середовища мінеральних вод України.» (Бондар К., Стрєльченко  Я., Жаб'як Д.).
Проекти виконуємо індивідуально для об'єктивної оцінки. Учні, які не потрапили в список виконавців будуть виконувати інші проекти.

09.11.2020
Добрий день. Працюємо дистанційно. ДЗ за 02.11. прошу надіслати на пошту pustovarovayy@gmail.com
Тема: "Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні та слабкі електроліти. Поняття про pH розчину."
1. Опрацювати параграфи 7-9 в підручнику та теоретичний матеріал на блозі. Написати  3 запитання до теми.
2. Виконати онлайн - тест за посиланням http://join.naurok.ua/ код доступу 2866801.  Виконання  задач в тесті надіслати на пошту pustovarovayy@gmail.com
Тест буде закритий 11.11.2020 о 15.00
 Теорія
Дисоціація – оборотній процес. Тому в розчині разом з йонами містяться молекули електроліту. Процес дисоціації має кількісну характеристику -  ступінь дисоціації. 

Кількісно процес дисоціації  речовин у розчині  оцінюють ступенем дисоціації.

Ступінь дисоціації -  це відношення числа частинок, що розщепилися на йони (n), до загального числа частинок (N) розчиненої речовини.

α = n/N 

α-ступінь дисоціації;

n-кількість дисоційованих частинок

N- загальне число частинок (молекул)/

α = 0 – дисоціація не відбувається

α = 1, або 100% - на йони розпадаються всі молекули

α = 0,3, або  30% -  із 100  молекул на йони розпалися 30.

02.11.2020

Всім добрий день!
Тема: "Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти."

Завдання:
1. Опрацювати презентацію Електролітична дисоціація та зробити конспект.
2. Переглянути відео.
3. Опрацювати параграф 7, виписати визначення, виконати №50 після параграфу. 
Домашнє завдання буде перевірено на наступному очному уроці.



21.05.2020/22.05.2020
Тема:  «Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки. Розв'язування розрахункових задач».

ДЗ
1. Опрацювати §38
2. Завдання №278, 281.
3. Задачі:
А) Який об’єм етану спалили, якщо виділився карбон (ІV) оксид масою   22г.
Б).Виведіть молекулярну формулу речовини, в якій масова частка Карбону становить  82,76%, Гідрогену – 17,24%. Відносна густина речовини за воднем становить 29.

Фото виконаних завдань  надіслати на пошту pustovarovayy@gmail.com 
08.05., 14.05, 15.05.
Роль хімії в житті суспільства
Тема: «Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. Роль хімічної науки для забезпечення сталого розвитку людства»
1. Опрацювати §35, 36
2. Скласти схеми класифікації речовин, типи хімічних реакцій, типи хімічного зв’язку.
3. Завдання №261 (б, в, г).
4. Виконати проекти:
№20 «Видатні вітчизняні хіміки як учені й особистості» (виконують учні за №1-6 в списку);
№21 «Екологічна ситуація в моїй місцевості: відчуваю, думаю, дію.» (виконують учні за № 7-12 в списку);
№22 «Анкетування учнів навчального закладу щодо їхньої участі у розв’язуванні екологічних проблем місцевості» (виконують учні за №13-17 в списку);
№23 «Дослідження достовірності реклами з погляду хімії.» (виконують учні за №18-24 в списку);
ДАНИЙ ПРОЕКТ МАЄ МІСТИТИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ ТА В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ТЕМИ – ВІДЕО, АНКЕТУ, РЕКЛАМУ АБО ФОТО МІСЦЕВОСТІ.
Фото виконаних завдань  надіслати на пошту pustovarovayy@gmail.com до 15.00 14.05.2020.
Проекти надіслати на пошту pustovarovayy@gmail.com до 21.05.2020.


Крім того, за вчасне виконання домашніх завдань, тестів, проектів від  подальших дз та завдань №2,№3 (класифікації речовин, №261) звільнені: Бахтіна Д., Баштан Д., Борзило В., Григорова О., Назарова К., Овчаренко М., Паничева Є., Пільгуй В., Черемський Д.,  Щербакова Д., Щоткіна П.

07.05.2020
Контрольна робота з теми «Оксигеновмісні. Нітрогеновмісні сполуки

Виконати онлайн-тест до 17:00  08.05.2020 за посиланням https://naurok.com.ua/test/join код доступу 267321


30.04.2020
Тема «Практична робота №5 «Виявлення органічних сполук у харчових продуктах»
Використовуючи реактиви, що є вдома та за допомогою відео хімічних реакцій оформити в робочому зошиті практичну роботу за прикладом, що представлена на сторінці 191-192.

Фото роботи надіслати на пошту pustovarovayy@gmail.com до 07.05.2020.

23.04.2020/24.042020
Тема: «Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків. Значення природних і синтетичних органічних сполук. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів».
ТЕОРІЯ
Найважливіші природні полімери — білки — належать до поліпептидів, тобто являють собою продукт поліконденсації а-амінокислот.



Білки (поліпептиди) – біологічні полімери, що складаються з α -амінокислот сполучених пептидними зв’язками.
Молекулярна маса білків – від кількох тисяч до кількох мільйонів. Наприклад, інсулін має масу 5700 (складається з 51 амінокислоти), гемоглобін – 68000.
В живих організмах налічується до 5 млн. білків. Кожен з них виконує лише йому властиву функцію. Але всі вони побудовані лише з 20 α - амінокислот. Як таке можливе?
Зміна хоча б однієї амінокислоти у поліпептиді призводить до зміни структури, а, отже, і функцій білка.
Білки, що містять всі амінокислоти називають повноцінними – білки горіхів, гречки, вівса, молока, м’яса, яєць, риби.
В організмі вони виконують найголовніші функції:
Ø каталітична – ферментативна – пепсин, трипсин
Ø структурна – кератин рогових покривів, колаген сполучної тканини, еластин
Ø рухова – актин та міозин м’язових волокон
Ø транспортна – гемоглобін, міоглобін
Ø регуляторна – гормони інсулін (51 амінокислота), вазопресин (9), соматотропін (190)
Ø захисна – антитіла, інтерферон
Ø енергетична – 17 кДж енергії виділяється з 1 г білку
Ø рецепторна – передача нервового імпульсу

Важливим етапом розвитку біологічної та хімічної науки стало вивчення первинної структури білків. Першим було вивчено інсулін Сенгером у 1945 -54р.Дослідження структури білків сьогодні здійснюється в спеціальному приладі секвенаторі, який відриває по одній амінокислоті, які потім піддають ідентифікації.


Хімічні властивості білків:
1. Гідроліз (відбувається під впливом ферментів або кислот, які руйнують пептидні зв’язки, в такій послідовності: білок – поліпептид – дипептид – амінокислота)
NH2-CH2-CONH-CH2-COOH + HOH →NH2-CH2-COOH + NH2-CH2-COOH
2. Денатурація – руйнування ІІ, ІІІ, IV структури білка, що веде до втрати його функцій. Можливий зворотній процес – ренатурація – відновлення структури білка.
Денатурацію спричиняють:
 температура
 сильні кислоти, луги,
 солі важких металів (свинець, ртуть, цинк, мідь)
 спирт
 струшування
 радіація.
3. Кольорові реакції білків (якісні реакції):
a) ксантопротеїнова (для білків, що містять бензольне кільце):
білок + нітратна кислота(конц.) = жовте забарвлення при нагріванні;
b) біуретова (виявляю пептидні зв’язки):
білок + луг + купрум (ІІ) сульфат = фіолетове забарвлення
Білки бувають:
a. Прості (протеїни) – складаються лише з амінокислот
b. Складні (протеїди) – містять жири (ліпопротеїни), вуглеводи (глікопротеїни), фосфопротеїни.
Багаті на білок такі харчові продукти: сир та молочні продукти, м'ясо, риба, яйця, горіхи, бобові рослини.
Добова норма людини – 90 г білків.
ДЗ
1. Опрацювати §33,34
2. Конспект за темою уроку оформити в зошиті. Якісні хімічні реакції записати формулами.
3. Завдання №242,247. №242 оформити в форматі Word.

Фото виконаних завдань  та документ завдання №242 надіслати на пошту pustovarovayy@gmail.com до 30.04 2020. Будьте уважними. 


16.04.2020/17.04.2020

Добрий день. Розглянемо дві теми, а домашнє завдання надіслати можна в одному документі.
Тема 1 «Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль».
ДЗ
1. Повторити §29-31
2. Задача:


Тема 2 «Нітрогеновмісні органічні сполуки. Поняття про амінокислоти».
ТЕОРІЯ
Амінокислоти — нітрогеновмісні органічні речовини, у молекулах яких міститься аміногрупа NH2 і карбоксильна група COOH, з’єднані з вуглеводневим радикалом.
Загальна формула амінокислот: H2NRCOOH.
За систематичною номенклатурою назви амінокислот утворюються з назв відповідних кислот з додаванням префікса аміно- і зазначенням місця розташування аміногрупи відносно карбоксильної групи. Часто використовується також інший спосіб побудови назв амінокислот, відповідно до якого до тривіальної назви карбонової кислоти додається префікс
аміно- із зазначенням положення аміногрупи літерою грецького алфавіту. Для α-амінокислот R− CH(NH2)COOH , які відіграють винятково важливу роль у процесах життєдіяльності тварин і рослин, застосовуються тривіальні назви.
Найпростіший представник класу амінокислот має формулу:
H2NCH2COOH  — аміноетанова (або амінооцтова) кислота — перший член гомологічного ряду одноосновних насичених амінокислот.
Амінокислоти — кристалічні речовини з високими (понад 250 °С) температурами плавлення. Плавлення супроводжується розкладанням речовини. Амінокислоти добре розчинні у воді й нерозчинні в органічних розчинниках. Багато які з амінокислот мають солодкий смак.
Особливості хімічних властивостей зумовлені одночасною наявністю в молекулах двох функціональних груп: основної H2− і кислотної COOH. Тож амінокислоти за хімічними властивостями — амфотерні органічні сполуки.
1. Опрацювати §33
2.Опрацювати теоретичний матеріал, презентацію Амінокислоти, записати хімічні властивості аміноетанової кислоти в зошит.
3. Дати відповідь на питання
· Як діятимуть амінокислоти на індикатори? Чому?
· Які хімічні властивості проявлятимуть амінокислоти?
· Амінокислоти є амфотерними сполуками. Чому?
І як обіцяла раніше – виконання проєктів.
Теми:
1. №15  « Дослідження хімічного складу їжі.»; (Грачова І., Козир А., Сосюра С.)
2. №16 «Хімічний склад жувальних гумок.»; (Коритько А., Мінін Б.)
3. №17 «Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.»(Місько В., Пільгуй В.)
4. №18 «Друге життя паперу.»; (Паничева Є., Стрєльченко Д.)
5. №19 «Джерела органічного забруднення території громади (мікрорайону)». (Шаповалов О., Устименко Д., Черемьский Д.)
Нагадую, що проєкт, для зарахування, повинен містити реферат та презентацію. Кожен виконує індивідуально.


Фото виконаних завдань  та проєкти надіслати на пошту pustovarovayy@gmail.com до 23.04 2020. Будьте уважними. 

09.04.2020, 10.04.2020
Добрий день. Шановні учні 9 класу, будь ласка вчасно надсилайте виконані домашні завдання. На даний момент систематично та вчасно надіслали дз такі учні: Бахтіна Д., Баштан Д., Борзило В., Григорова О., Назарова К., Овчаренко М., Паничевва Є., Черемський Д.,  Щербакова Д., Щоткіна П. у решти є заборгованість більш ніж одне дз. Жодного дз не надіслали: Устименко Р., Сосюра С., Мінін Б., Коритько А., 
Козир А., Грачова І.
Тема сьогоднішнього та завтрашнього уроку спільна, тому дз  одне.
Тема « Вуглеводи: Глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль.»
ДЗ
1.      Опрацювати §31,  32.
2   .      Записати визначення. Написати молекулярні формули глюкози, сахарози, крохмалю, целюлози.
3.      Записати якісні реакції на глюкозу, крохмаль.

4.      Завдання №231,232



03.04. 2020
Тема "Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль  жирів."
ДЗ
1. Опрацювати параграф 30.
2. Завдання 224, 223.
3. Задача. Зразок жиру, що являє собою триолеат, піддали гідролізу. Яку масу жиру було взято, якщо на гідрування добутої кислоти витратили водень об'ємом 336 л.?

Фото виконаних завдань  надіслати на почту pustovarovayy@gmail.com до 15.00 09.04 2020. Нагадую, що виконання завдань оцінюється. Будьте уважними. 

02.04.2020
Тема " Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія."
ДЗ.
1.Опрацювати параграфи 29, 30. 
2.Виписати формули та назви вищих карбонових кислот.
3. Скласти та записання рівняння хімічних властивостей цих кислот та реакції утворення мила, назвати речовини. (5 реакцій)

Фото виконаних завдань  надіслати на почту pustovarovayy@gmail.com до 15.00 03.04 2020. Нагадую, що виконання завдань оцінюється. Будьте уважними. 



20.03.2020
Шановні учні 9 класу дякую за вчасне виконання дз:
Балабанову М., Бахтіну Д., Борзило В., Григорову О., Коломию М., Назарову К., Паничеву Є., Черемського Д., Щербакову Д., Щоткіну П.

ДЗ
1. Виконати онлайн-тест до 21.03.2020 за посиланням https://naurok.com.ua/test/join код доступу 296614
2. Опрацювати параграф 28.
3. Задача. Скільки грамів оцтового альдегіду можна добути з 112 л ацетилену, якщо масова частка виходу альдегіду становить 85%.

Фото виконананих завдань  та проекти  надіслати на почту pustovarovayy@gmail.com до 15.00 26.03.2020. Нагадую, що виконання завдань оцінюється. Будьте уважними. 


 Додатково. Проекти:

№11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект» (Григорова О., Щербакова Д., Бахтіна Д.))
№12 «Альтернативні джерела енергії» (Крикун Р., Коломия М., Цап І.)
№13 «Екотрофологія – наука про екологічно безпечне харчування» (Баштан Д., Борзило В., Назарова К.)
№14 «Виготовлення мила з мильної основи» (Овчаренко М.,  Балабанова М., Щоткіна П.)

Проекти виконуємо індивідуально, до проекту необхідно реферат. Надіслати до 02.04.2020)

За бажанням, ті хто не потрапили в список, для виконання проекту, можно виконати додатково, але обов'язкову тему для виконання отримаєте пізніше.





19.03.2020
1. Повторити параграфи 26, 27, опрацювати 28. 
2. Переглянути відео та записати реакцію в зошит   https://www.youtube.com/watch?v=yzR7Frk5LS8&list=PLDOCcKy1TisFjZxx_CVA3O96gLFFlGAeR
3. Виконати завд. 209, 211


Фото виконананих завдань  та проекти  надіслати на почту pustovarovayy@gmail.com до 15.00 25.03.2020. Нагадую, що виконання завдань оцінюється. Будьте уважними. 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Підготовка до ЗНО з хімії

Використання блогу